onsdag 20 februari 2013

Minicupcakes



Det blev ett litet experiment med färgglada minicupcakes/minimuffins.

Hittade ett busenkelt recept för basmuffins hos baka baka liten kaka, det måste jag prova men sätta min egen lilla twist i dem.

Våren är snart här och det jag personligen saknar är färger, färger och åter färger. Trevliga färger och lite vår får man åxo lätt av en bukett mångfärgade tulpaner. Så det är väl ingen överraskning att det blev färgade muffins med vanilj och citron toppade med hallon smaksatt cream cheese frosting.

Hade småa formar hemma jag inte riktig veta vad jag skall göra med så dem passade jag på att använda till dessa så det blev minimuffins istället för vanliga/stora.
 
Dessa åkte in i ugnen


Så här kom de ut :)
Basrecept:
100g rumsvarmt smör
100g socker
2 ägg
100g mjöl
0,75 tsk bakpulver

180 grader 16-20 minuter.

Cream cheese frosting
60g smör
5dl florsocker
1 tsk vaniljsocker

1/2 msk citronsaft
1/2 msk hallon koncentrat
100g färskost

Till dessa båda satte jag även röd hushållsfärg.








Tillägg 8.4.2012:
Denna kom med i Månadens sötsak.

2 kommentarer:

  1. Ååh, snälla, kan du baka sådana här och morotsmuff. till isabelles barnkalas?

    SvaraRadera
  2. Visst kan jag det, vi måste bara fundera på logistiken!
    De fick possitiv feedback från min provgrupp! :)

    SvaraRadera